Et eller andet sted skal man jo starte efter en lang blogpause – vi starter med strik til de små.

Denne er set før, men udgaven her er til en dreng, så jeg har udeladt blomsterne, for sådan går jeg ud fra, hans mor helst vil have den ;o) Opskriften er stadig fra Garnstudio, de hæklede kanterne er tilføjet af mig. Garnet er Rasmillas Yndlingsgarn (lagt 4-dobbelt), blødt og lækkert på barnehud. Farverne er Lyseblå og Jeans.

Viggos trøje

Så er der tøsestrik for alle pengene til min lille niece, som lige har rundet sit første leveår. Her først ”Poona” som oprindelig er fra Design.club. Jeg har strikket en før (den er vist aldrig nået på bloggen), men denne her gang har jeg prøvet at strikke den i Rasmillas Yndlingsgarn fremfor originalgarnet (i farverne Hindbær (bund), Blomme og Lys Blomme). Striberne er vist ikke helt som angivet i opskriften, men det behøver jeg jo ikke sige højt….

Poona til Line

Dernæst en vaskeægte “blog-buster”, der hærgede i blogland for et par år siden. Vi taler “Feminin rib” fra Lene Holme Samøes bog “Kæk og klassisk børnestrik”. Jeg strikkede to, da bogen kom frem (ses her og her) og påbegyndte efterfølgende den 3., som af uvisse årsager strandede i strikkekurven halvt færdig – ret så bogstaveligt; jeg havde strikket ryggen og det ene ærme. Så var det bare om at få den færdig, mens lille Line stadig kan passe den. Der er gået lige knap 2 nøgler Safran til den. Og ja….skodbillede…yder slet ikke modellen ret..

Lines Feminin Rib

Da jeg havde strikket Maries kjole til Sofie, slog det mig, jeg havde en sjat naturfarvet Supersoft fra Holstgarn stående på en spole, der kunne bruges til en udgave i lidt mere sommerlige farver. Striberne er strikket i Peony, Mandarin, Poppy og Cyclamen (ligelede Supersoft), og kjolen bliver rigtig fin i sommerfarver også.

Lines Marie

Og så har jeg – stadig – en sjat naturfarvet Supersoft stående….det garn er da bare ikke til at udrydde ;o)

Sidst men ikke mindst - Rasmillas Anemonevest (vi taler stadig niecestrik) i Rasmillas Luksusgarn, og det ER altså virkelig lækkert. Det er dejligt at strikke med, og det har en rigtig flot glans pga. silken….og så løber det rigtig, rigtig langt. Vesten her i str. 1 år vejer ikke en gang 40 gram. Farven er den, der hedder Syrlig Grøn – den er som nyudsprungne bøgeblade. Vesten er strikket før til Louise og til Sofie, og det er altså bare en anvendelig model (og der er faktisk en mere på pindene lige nu). Bukserne er syet i babyfløjl fra Stof2000.

Lines Anemone

Ulla spurgte i en kommentar til mit seneste indlæg, hvordan Luksusgarnet arter sig. Sofie har brugt sin Marie-kjole virkelig meget, og den har været vasket gentagne gange, og alligevel er der ikke en eneste fnulder at se på den, og faconen er, som den hele tiden har været. Det ka’ vi li’.

Det må være ordene i denne omgang, nu skal jeg vist blogsurfe lidt og måske endda svinge mig op til at få lagt et par kommentarer. Jeg har haft problemer med mine RSS-feeds til de blogge, jeg følger,  og jeg kunne ikke få lov til hverken at slette eller tilføje blogge på listen samtidig med, nye opdateringer blev ikke opfanget.Jeg syntes godt nok også, der var meget stille ude i cyberspace…! Alt har en årsag. Nu er det vist rettet - med det resultat, at jeg har “en million” blogindlæg, jeg skal have læst, og der dukkede også nedlagte blogge frem på listen, så nu skal jeg vist i gang med et større sorteringsarbejde….suk.

Til allersidst – er der en, der kan forklare mig, hvordan jeg lige får lukket låget på min nye spaghetti-bøtte?! Der står på den, den er til spaghetti, så….

Spaghettibox

0 Responses to Småtterier…..

  1. Christine says:

    Jeg er imponeret over din aktivitet. Også over at du får strikket til nevøer og niecer ud over dine egne.
    Virkelig nogle søde modeller, men, FY! for at give mig lyst til at købe mere garn…..

  2. Merete says:

    Tina, hvor er det dejligt at se der er liv på bloggen :razz:

    Sikke nogen dejlige ting du har strikket. Garnet fra Rasmilla, her kan jeg kun give dig ret, det r usper lækkert og blødt. Jeg vil bruges det fremover til baby/barnestrik.

    Den spaghetti du køber er for langt, så du må prøve et andet mærke næste gang :lol:

    Knus

  3. fru larsen says:

    Dine strikkede pigekjoler er super flotte. Den lille ggrønne vest er også sej, både til piger og drenge. Hvor kan jeg finde opskriften, mon den er et sted på nettet?? Den dér med spaghettien er værre….. hvad mon de har tænkt på, de som har udviklet bøtten?? Måske skulle du prøve med spaghettiskruer…. Dejligt at se der er liv hos dig. Fortsat god dag:)) :strik2:

  4. Wow, for en produktion. Jeg er helt misundelig, jeg får strikket NADA! Kan simpelthen ikke komme igang!
    Med hensyn til spaghettien, hmmm – enten kan du skære undersænke bunden ellers må du igang og tage et par cm af hver spaghetti – eller måske ikke :)

  5. Lin says:

    Hva, er din spagettiboette krympet i vask???????? Jeg tror jeg ville skifte navnet ud til pasta-boette.
    Der har ellers vaeret gang i strikkeriet hos dig hva??? Meget laekert, og saa er det jo dejligt at du har en lille niece-dukke du kan klaede paa. Strik til saadan nogle stoerrelser er ikke til at staa for. God week-end

  6. Annette says:

    wauu… sikke skønne ting du har fået strikket – det må snart være min tur at prøve Rasmilla’s garner, det har jeg tilgode…
    Pastaen – hm – enten til skruer eller ny bøtte til spaghettien…

  7. Jane says:

    Sikken strikke-energi du har :-)
    Marie-kjolen er rigtig rigtig fin i sommerfarver.

    Producenten af spaghetti-bøtten har da vist glemt at undersøge målene på spaghetti inden de gik i gang med at lave bøtter :twisted:

  8. Ulla says:

    God med liv på bloggen og skønt med et indlæg uden ulykker…
    Tak for anmeldelsen, så skal jeg have kigget nærmere på Rasmillas yndlingsgarn. Imponerende produktion, jeg har fundet ideer til indtil flere sager Frk DM burde have i garderoben.

  9. Hold da helt op for en stak strik, der er mange lækkerier der.
    Jeg er især vild med din Mariekjole, den er så fin i de lyse nuancer.

    Og den der spaghettibøtte, jeg kan lige forestille mig dit ansigtsudtryk, da den lange pasta stak op over kanten :wink:

  10. Britt says:

    Udrydde Supersoft lageret??? hahahahahahaha….der trillede jeg af stolen….
    Det er nogle SUPER-fine sager du har fået lavet dig der -virkeligt fine! Især den sommerlige Marie’s kjole er bare så fin…må lave den til kræsenpotten snart.
    I øvrigt skægt, for jeg har så sent som i går nærstuderet Feminin Rib opskriften…satser på at lave en af resterne fra Cape’n….hvis der er nok….

    Spaghetti-bøtten er ret underholdende. Helt sikkert et eksempel på at spaghetti-længder ikke er EU-standardiserede….men surt, når du nu liiiiige havde fundet en smart bøtte til det!

    Knus,
    Britt

  11. Britta says:

    Småtterier..?? Det kan godt være at hver del ikke er så store, men du har da godt nok haft gang i strikkepindene. Så kan man jo bedre forstå at der har været så stille på bloggen :wink:

    Jeg har opskriften på Poona, det kunne være at det skulle være mit næste strikkeprojekt… Har nemlig lyst til at prøve Sannes yndlingsgarn. Hvor meget har du brugt i alt?

  12. Linda says:

    hellere en masse småt end et enkelt stort :o)
    Hurra for Sanne B og hendes garn og opskrifter :party:
    og Drakaberga :cool: Tak for sidst..
    hej – den sgapetti bøtte er da til når de ER kogt :lol:

  13. Nanna says:

    Så flittig du er :holy: , og hvor er det fine ting du har strikket :bravo:

Leave a Reply

*

*