Ja da, men farven har fået en anden lyd…..

"Japanske bølger" igen, men denne her gang i en blå/lilla/pink variant – og det er bare SÅ flotte farver). Garnet er igen Nannas Admiral bambus, og tørklædet har samme længde som sidst, men jeg har strikket det en mønsterrapport smallere denne her gang.

Japanske bølger i blå/lilla/pink variant

Så er det blevet til endnu et påfugletørklæde i Noros "Flower Bed" fra Garngalleriet. Denne her gang er der indkøbt lidt mere garn (jeg syntes jo, det forrige blev for kort), og farverne er bare de smukkeste grønne og brunlige nuancer – wouw.

"Anika" er vasket og tørret. Den er strikket af knap 3 nøgler Merci (igen fra Nanna, indkøbt på strikkefestivalen). Det er et rigtig blødt og lækkert garn og virkelig behageligt at strikke med, så det er bestemt ikke sidste gang, jeg har det på pindene (tsk-tsk…jeg købte også noget lyslilla – måske også derfor). Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal synes om Anika….jeg synes, den er ude af proportioner – jeg har afkortet ærmerne og forlænget kroppen, for jeg syntes, det så helt forkert ud. Den er alt for stor til Sofie endnu (for den er jo naturligvis til hende ;o) ), men jeg håber, de en gang med tiden kommer til at passe hinanden.

Jeg har lavet knaplukning bagpå i den ene raglansøm, for jeg har strikket bærestykket frem og tilbage og ikke rundt, som opskriften foreskriver, da jeg strikker pænere rib, når jeg ikke strikker rundt. Så syntes jeg ikke, der var nogen grund til at lave slids midtbag, når nu jeg alligevel havde en åben søm til rådighed (knapper mangler på billedet). Halskanten kunne jeg slet ikke blive gode venner med; den blev lavet om 4 gange, før jeg var nogenlunde tilfreds.

Jeg ved ikke, om Sofie er utilfreds med den, for hun skyndte sig at hente den lyslilla trøje, jeg har strikket til hende, da jeg havde givet hende Anika på. Det er måske hendes måde at sige: "Mor, den er en ommer……". Billede af Anika uden Sofie her.

0 Responses to Det HAR vi set….

  1. Sus says:

    super flotte ting du får lavet, utrolig at du når så meget.
    Jeg mangler et tørklæde, måske et i flower bed, det er jeg helt vild med
    hvor meget har du brugt til dit tørklæde og hvilket farvenr er det. kh Sus

  2. Vivian says:

    Ja WOW, for en flot Påfugl!! Sjovt jeg har også altid fornemmet at Anika-ærmerne absolut ikke ville være nogle jeg ville kunne påtvinge Arvingen derhjemme (uden hyl og skrig i alle fals) – men modellen er jo altså bare så fin!

    Du må altså strikke afsindigt hurtigt sådan at kunne flashe 3 ting bare sådan lige – eller sove alt for lidt ;-) (jeg er nu på 3. UGE med Mini) :lol:

    KH

  3. Lækker-lækker- lækker den påfugl, farverne er SÅ smukke.

  4. Helle Holst says:

    Hold nu op hvor er du hurtig!!

    Dit Flower Bed tørklæde er sindsygt flot – WAUWWW.
    Og nu hvor jeg har set Anika med “fyld” indeni er jeg straks mere fortrøstningsfuld. Hvis bare vores kusine Freja fylder hendes ud på samme vis, så er det da ikke helt tosset.

    Knus Helle

  5. Mette says:

    Lækre tørklæder! Det barn ligner da sine søstre mere og mere for hver dag!! knus Mette

  6. Fríða says:

    nej men, hvor får du tiden til alt det strikkeri!?
    fine, fine ting du har lavet.
    kh.fra Island
    Frida

  7. Helle says:

    Ualmindelig flot Flower Bed tørklæde…hold da op, for nogle lækre farver!!

    Og hvor er Sofie blevet stor!!!…Holy cow, og hun er jo helt og addeles klonet!!!

    Knus Helle

  8. Britt says:

    Herlige tørklæder.
    Mht Anika er der et par staldtips (udover det med at strikke bærestykket frem og tilbage). Det ene er at ærmerne i opskriften er 3-4 cm for lange til kropslængden, det andet er at halsmaskerne skal lukkes ret stramt af for ikke at flane. Så bliver den også rigtig fin.

    I øvrigt temmeligt utroligt så stor hun bliver den bette!!

    Knus,
    Britt

  9. Linda says:

    mærkeligt…. jeg synes jeg havde kommenteret her, men ikkenikkenej… hvor er hun sød, den lille Sofie… og hun ligner sørme da sine søstre, det er de vel ikke helt utilfredse med?
    kh Linda

  10. Anita says:

    Jeg er dybt imponereret over de mange smukke ting, der ryger gennem din hånd og dine pinde :holy:
    Flower Bed er guddommeligt – intet mindre!
    Og wow, hvor er hun altså yndig, den lille trold. Det er jo som bekendt fra børn og fulde folk man skal høre sandheden, så Anika skal måske ikke være en genganger……… :wink:

Leave a Reply

*

*